Integracja czatu z Google Analytics za pomocą Tag Managera.
Jak zintegrować czat z Google Analytics za pomocą Tag Managera?
Aby Google Analytics poprawnie zbierał dane z czatu i usługi callback, należy zastosować dodatkowe ustawienia w Tag Managerze.
W obszarze roboczym należy przejść do sekcji "Tagi" i dodać nowy.

Następnie kliknąć kafelek "Konfiguracja tagu" i z menu po prawej stronie wybrać "Google Analytics - Universal Analytics".
Jako typ śledzenia ustawić "Zdarzenie". W polu "Ustawienia Google Analytics" wybrać swoją zmienną z dodanym identyfikatorem śledzenia, lub stworzyć nową i podać tam identyfikator (domena pliku cookie: auto).
W kolejnym kroku wypełnić "Parametry śledzenia zdarzeń" czyli kategoria, działanie, etykieta i wartość.
Dodaje się je przez wciśnięcie "klocka z plusem".

i wybranie z prawego górnego rogu niebieskiego plusa.

Kolejno kliknąć kafelek i wybrać z menu po prawej "Zmienna warstwy danych".

W polu nazwa zmiennej należy wpisać:
- dla pola kategorie: eventCategory
- dla pola działanie: eventAction
- dla pola etykieta: eventLabel
- dla pola wartość: eventValue
Następnie zapisać zmiany. Uwaga: Podczas klikania "zapisz" pojawi się okno ze zmianą nazwy zmiennej. Trzeba tam wpisać taką samą nazwę czyli eventCategory, eventAction itd.

Po dodaniu tych czterech parametrów wszystko powinno prezentować się następująco:

Konfiguracja tagu jest zakończona. Pod tym kafelkiem znajduje się drugi o nazwie "Reguły".
Po jego kliknięciu dodać niebieskim plusem nową regułę i z listy po prawej stronie wybrać "Zdarzenia niestandardowe" (sekcja Inne).
Jako nazwa zdarzenia podać "CzaterEvent" i zaznaczyć "Wszystkie zdarzenia niestandardowe", a następnie zapisać pod tą samą nazwą.

Całość powinna wyglądać tak:

Teraz można opublikować zmiany.
Twój komentarz zostanie dodany po zakceptowaniu przez moderacje.