Wtyczka live chat-u dla OpenCart
 

Jak zainstalować livechat w OpenCart?


Po zalogowaniu do panelu administracyjnego, z menu wybieramy pozycję Extensions, a następnie Extension Installer. Podobnie jak w poprzednich przypadkach, musimy wgrać plik pluginu czater.ocmod.zip. Klikamy na przycisk Upload, wybieramy plik z dysku i wgrywamy wtyczkę.

Pobierz wtyczkę dla OpenCart

Pobierz wtyczkę dla OpenCart 2.3.0.2

Plugin WoOpenCart

Następnie przechodzimy do sekcji Modules i na liście dostępnych modułów, przy Czaterze klikamy na symbol +, co spowoduje zainstalowanie czatu. Po pojawieniu się komunikatu o pomyślnej instalacji, niebieskim klawiszem obok + przechodzimy do ustawień modułu.

Tutaj, w odpowiedniej pozycji wklejamy wklejamy nasz skrypt czatu pobrany z czatera, przełączmy status na aktywny i zaznaczamy opcje automatycznego wypełniania loginu i adresu e-mail.

<script>window.$czater = {tok: "ID_Twojego_Czatu", domain: "https://www.czater.pl/", login: undefined, email: undefined};</script><script src="https://www.czater.pl/assets/modules/chat/js/chat.js" async></script>

Kolejnym krokiem jest ustawienie na jakich podstronach czat ma być widoczny. W tym celu najpierw przechodzimy do ustawień systemu i wyglądu (System -> Design -> Layouts). Tutaj pojawi nam się lista podstron. Przy pomocy niebieskiego klawisza przy każdej z nich musimy przejść do edycji.

W edycji konkretnej podstrony, z listy modułów wybieramy moduł o nazwie Czater i zaznaczamy, że ma się wyświetlać w pozycji Content Bottom.

Po wykonaniu tych czynności, czat powinien wyświetlać się już na naszej stronie.