Przejd藕 do tre艣ci

    Bez kategorii

    04 lis 2022 r.

    Co daje mi automatyzacja kontaktu z klientem i jego obs艂ugi?

    Automatyzacja obs艂ugi proces obs艂ugi klienta to rozwi膮zanie coraz cz臋艣ciej stosowane przez bran偶臋 e-commerce. Obecnie w zasadzie ka偶da z najwi臋kszych organizacji i firm na tym rynku decyduje si臋 na zastosowanie inteligentnej automatyzacji obs艂ugi klienta: w przypadku sklep贸w internetowych jest to na przyk艂ad czat z funkcj膮 callbacku, czyli rozwi膮zanie proponowane przez takie firmy jak Czater.pl. Jakie korzy艣ci przynosi automatyzacja obs艂ugi klienta dla ciebie oraz twoich klient贸w?

    Zapewnij obs艂ug臋 klienta 24 godziny na dob臋

    Zautomatyzowany proces obs艂ugi klienta to mi臋dzy innymi gwarancja, 偶e ka偶dy b臋dzie m贸g艂 otrzyma膰 wsparcie czy pomoc od twojej firmy przez 24 godziny na dob臋. W przeciwie艅stwie do „ludzkich” pracownik贸w, czat obs艂ugiwany przez kierowanego przez sztuczn膮 inteligencj臋 chatbota nigdy nie 艣pi. Co nie mniej istotne, w przypadku wi臋kszo艣ci pytania potrafi udzieli膰 natychmiastowej odpowiedzi na temat produktu czy us艂ugi. Najcz臋艣ciej zadawane pytania powtarzaj膮 si臋 w 80% przypadk贸w interakcji klienta z czatem, wi臋c automatyzacja tych kana艂贸w komunikacja pozwala zapewni膰 u偶ytkownikom pomoc, kt贸ra rozwi膮偶e wszystkie ich problemy. To bardzo istotne zw艂aszcza w bran偶y e-commerce, w kt贸rej ka偶da dodatkowa sekunda, jak膮 klient musi sp臋dzi膰 na stronie, zwi臋ksza szans臋 na porzucenie koszyka zakupowego. Automatyzacja proces贸w obs艂ugi klienta mo偶e ci wi臋c zapewni膰 przewag臋 konkurencyjn膮 w stosunku do innych, wolniej pracuj膮cych sklep贸w.

    Automatyzacja obs艂ugi klienta: lepsze interakcje w kluczowych momentach

    Jak ju偶 wspomnieli艣my, 80% interakcji w obs艂udze klienta to rozwi膮zywanie problem贸w z ci膮gle niezmieniaj膮cej si臋 puli. Zautomatyzowane procesy dzi臋ki dost臋powi do bazy wiedzy wykorzystywanej przez algorytmy sztucznej inteligencji doskonale poradz膮 sobie z wykonywaniem takich powtarzalnych czynno艣ci. Co zatem z pozosta艂ymi 20% interakcji? Automatyzacja obs艂ugi klienta uwalnia twoich pracownik贸w od konieczno艣ci odpowiadania na czacie na ci膮gle te same pytania i pozwala im skupi膰 si臋 na tym, by szybko i skutecznie wynale藕膰 najlepsze rozwi膮zania nietypowych i bardziej skomplikowanych problem贸w. Przek艂ada si臋 to na wy偶szy poziom satysfakcji klient贸w, mog膮cych zawsze liczy膰 na profesjonalne podej艣cie twojego zespo艂u. By u艂atwi膰 pracownikom dotarcie do tego, jakie oczekiwania maj膮 klienci, rozwi膮zania takie jak Livechat od Czater.pl s膮 wyposa偶one w funkcje podgl膮du wiadomo艣ci wpisywanych w okienku czatu. Teraz specjali艣ci od pomocy technicznej mog膮 dowiedzie膰 si臋 dok艂adnie, co chodzi po g艂owie klientowi, bez umiej臋tno艣ci czytania im w my艣lach!

    Obni偶 koszty zautomatyzowan膮 obs艂ug膮 klienta

    Jakie jakie korzy艣ci mo偶esz odnotowa膰 po tym, jak zdecydujesz si臋, by zautomatyzowa膰 proces obs艂ugi klienta? Warto mie膰 na uwadze, 偶e dzi臋ki automatyzacji w swojej firmie mo偶esz r贸wnie偶 zmniejszy膰 koszty. Wynika to z faktu, i偶 obs艂uga kana艂贸w komunikacji mo偶e zosta膰 powierzona mniejszej ilo艣ci pracownik贸w, bez obawy o sam膮 jako艣膰 obs艂ugi. Wr臋cz przeciwnie: dzi臋ki wspomnianej ju偶 mo偶liwo艣ci po艣wi臋cenia wi臋kszej uwagi bardziej z艂o偶onym kwestiom, wszystkie problemy rozwi膮zywane s膮 znacznie szybciej i sprawniej. Przek艂ada si臋 to generowanie mniejszych koszt贸w zwi膮zanych z wykonywaniem zada艅 dotycz膮cych obs艂ugi klienta; wed艂ug bada艅 przeprowadzonych przez McKinsey, automatyzacja obs艂ugi klienta mo偶e przyczyni膰 si臋 do oszcz臋dno艣ci si臋gaj膮cych nawet 40%.

    Automatyzacja proces贸w obs艂ugi klienta 鈥 obs艂uga na wy偶szym poziomie

    Automatyzacja obs艂ugi klienta to r贸wnie偶 kompleksowy system, kt贸ry pozwala zmniejszy膰 ilo艣膰 b艂臋d贸w powodowanych przez tzw. czynnik ludzki. Nie mamy w膮tpliwo艣ci, 偶e wi臋kszo艣膰 pracownik贸w twojej firmy wype艂nia sumiennie zadania, staraj膮c si臋 poprawnie odpowiada膰 klientom na ich zapytania. Nie da si臋 jednak ukry膰, 偶e nawet pracownicy, po kt贸rych zazwyczaj mo偶na si臋 spodziewa膰 najlepszych praktyk, czasem pope艂niaj膮 b艂臋dy. Dotyczy to nie tylko bardziej z艂o偶onych problem贸w, ale i tak偶e powtarzalnych zada艅, w kt贸rych pomy艂ka mo偶e nast膮pi膰 z tak prozaicznych powod贸w, jak znu偶enie spowodowane odpowiadaniem na ci膮gle te same pytania. Inteligentne oprogramowanie livechat贸w wyeliminuje takie pomy艂ki, dzi臋ki czemu jako艣膰 obs艂ugi klienta b臋dzie zawsze na sta艂ym poziomie. Co istotne, proces automatyzacji zagwarantuje r贸wnie偶 sp贸jny, jednolity przekaz we wszystkich kwestiach 鈥 relacje bot贸w z klientami b臋d膮 wygl膮da艂y zawsze dok艂adnie, tak jak to wcze艣niej zaplanujesz.

    Automatyzacja obs艂ugi klient贸w: gdzie zautomatyzowa膰 proces obs艂ugi klienta?

    Stawiaj膮c na automatyzacj臋 obs艂ugi klienta, w pierwszej kolejno艣ci zapewniasz wszystkim u偶ytkownikom sta艂y i 鈥 co nie mniej istotne 鈥 艂atwy dost臋p do wszystkich informacji potrzebnych im do np. uko艅czenia procesu zakupowego. Redukuj膮c dodatkowe koszty zwi膮zane z konieczno艣ci膮 zatrudnienia pracownik贸w czy te偶 naprawianie pope艂nianych przez nich ewentualnie b艂臋d贸w, mo偶esz r贸wnie偶 zredukowa膰 koszty sprzeda偶y. Warto r贸wnie偶 mie膰 na uwadze, 偶e automatyzacja obs艂ugi klient贸w to tak偶e dostarczanie przez pracownik贸w wysokiej jako艣ci pomocy w przypadku interakcji z obs艂uga czatu z krwi i ko艣ci. Nie jeste艣 mimo wszystko przekonany czy automatyzacji obs艂ugi klienta to najlepsze wyj艣cie? Skorzystaj z mo偶liwo艣ci darmowych prezentacji oferowanych przez firmy takie jak Czater.pl.