Przejdź do treści

    callback

    Bez kategorii

    10 lis 2022 r.

    Jaki callback wybrać na stronę internetową?

    Czy ostatnimi czasy zastanawiasz się, jak zwiększyć szansę, że potencjalny klient trafiający na twoją stronę internetową rzeczywiście zdecyduje się na zakup twojego produktów bądź usług? Jeżeli odpowiedź na to pytanie brzmi „tak”, w pierwszej kolejności rozważ uzupełnienie swojego sklepu internetowego w niezwykle przydatną funkcję callback. Jak działa to coraz bardziej popularne w internecie rozwiązanie, w jakiś sposób może zwiększyć twój współczynnik konwersji potencjalnych klientów i jak dobrać typ callbacku na swojej witrynie?

    Czym jest Callback na stronę internetową?

    Widget callback to proste rozwiązanie, dzięki któremu ty bądź twoi pracownicy będą mogli łatwo uzyskać bezpośredni kontakt z użytkownikiem strony internetowej twojej firmy. Z pewnością już dawno umieściłeś na swojej stronie numer telefonu kontaktowego. Jeżeli jednak nie posiadasz naprawdę rozbudowanego call-center (bądź np. po prostu prowadzisz bardzo małą działalność) istnieje spora szansa, że klient nie zdoła uzyskać połączenia w ciągu kilkunastu sekund. Ta pozornie drobna przeszkoda wystarczy dla wielu użytkowników do podjęcia decyzji o zrezygnowaniu z twojej oferty i wpisania w wyszukiwarce słów kluczowych, które zaprowadzą ich do konkurencji — w ten sposób potencjalni klienci, który byli wręcz w 100% zdecydowani na skorzystanie z proponowanych przez ciebie produktów czy usług trafiają w zupełnie inne miejsca. Callback to odpowiedź na ten problem — wyposażona w niego strona internetowa ma widoczny przycisk, który pozwala użytkownikowi na umówienie rozmowy.

    Nie musi to być natychmiastowe połączenie — być może potencjalny klient nie ma akurat czasu, ale chciałby się w przyszłości dopytać o szczegóły oferty wymagające dłuższej rozmowy. Za pomocą formularza może więc zaznaczyć optymalną porę rozmowy, na czym zyska zarówno klient (satysfakcja z tego, że firma dostosowuje się do jego wymagań), jak i ty bądź twoi pracownicy (możliwość przygotowania się do rozmowy). Co istotne, nowoczesny callback na witrynę firmy działającej w Polsce może być dodatkowo wyposażony w funkcje automatycznego odbierania zgód RODO (w takie rozwiązanie wyposażony jest np. Czater). To oznacza dodatkowe przyspieszenie całego procesu czekania na połączenie, co bez wątpienia docenią wszyscy potencjalni klienci.

    Callback: sposób na przyciągnięcie potencjalnych klientów

    Callback to bez wątpienia funkcja, która jest w stanie znacznie zwiększyć wyniki sprzedażowe na stronie twojej firmy. W jaki jeszcze pośród to rozwiązanie usprawnia pracę z potencjalnymi klientami?

    • Umawianie połączeń „po godzinach”: Jeżeli twój system zarządzanie kontaktami z klientem nie obejmuje całodobowej obsługi, istnieje szansa, że interesujący się twoją firmą klienci będą próbowali dotrzeć do twoich konsultantów poza ich godzinami pracy. Opcja umówienia połączenia przez klienta, gdy pracownicy są „po godzinach” bez wątpienia zwiększa szanse na przeprowadzenie udanej sprzedaży, gdyż żaden z leadów nie przepada bezpowrotnie.
    • Gotowość do rozmowy: callback to bardzo użyteczne narzędzie w przypadku stałych klientów. Gdy pracownik e-commerce widzi, że użytkownik, który już wcześniej korzystał z produktów i usług dostępnych na stronie, może przejrzeć jego historię zakupów i to czy np. wcześniej korzystał z pomocy konsultantów. Tak przygotowany pracownik będzie mógł szybko i dokładnie odpowiedzieć na pytania zadawanie nawet przez bardzo wymagających klientów. Jest to znakomity sposób na budowanie lojalności oraz dobrej reputacji wśród firm działających w twojej branży.
    • Mniejsze koszty obsługi klientów: nie jest wielką tajemnicą, że czekanie na odebranie połączenia przez klientów wiąże się z wyższymi kosztami, niż w sytuacji, gdy pozwalasz użytkownikom umówić się na konkretną godzinę. Zredukowanie ich poprzez wykonywanie odbieranych od razu połączeń pomoże je na dłuższą metę zredukować.
    • Płynniejsza praca z potencjalnymi klientami: nie trzeba być specjalistą od marketingu, by wiedzieć, że użytkownika, który zamówił callback, by zdobyć odpowiedzi na interesującego go pytania, dzielą zaledwie kliknięcia od dołączenia do grona twoich nowych klientów. Callback zwiększa ilość leadów zamienionych w sprzedaż, pozwalając tobie bądź twoim pracownikom zaplanować kolejność połączeń tak, by nie było żadnych przestojów, a czas odpowiedzi był jak najkrótszy.

    Pozostawaj zawsze w kontakcie z potencjalnymi klientami

    Jaki callback wybrać na stronę, jeżeli chcesz zwiększyć ilość nowych klientów? Warto zainwestować przede wszystkim w system, który nie będzie wymagał od ciebie wielkich umiejętności informatycznych. Nowoczesne callbacki na strony mogą być obsługiwane z poziomu widgetu, co oznacza, że będziesz mógł oddzwaniać klientom po zaledwie kilkunastu minutach konfiguracji. Dobrze jest również zadbać, by cały proces zamawiania połączeń w sieci był jak najbardziej zautomatyzowany: im mniejszy czas odpowiedzi, tym większe zadowolenie klienta, a co za tym idzie, szansa wykonania sprzedaży. Dobrym rozwiązaniem jet też sprawdzenie, czy dany callback oferuje okres próbny: w ten sposób będziesz mógł sam przekonać się, jak rośnie liczba leadów przynoszących profity. Zobacz też czy callback obsługuje inny język niż polski — klienci porozumiewający się w języku angielskim są zazwyczaj bardzo korzystnym nabytkiem dla firm, warto więc zadbać o jak najszersze możliwości sprzedaży.

    Chcesz sprawdzić jak callback może przyczynić się do zwiększenia sprzedaży? Wszystkie cechy wymienione w tym artykule posiadają rozwiązania oferowane przez Czater.pl, więc może to być dobry punkt zaczepienia do rozpoczęcia skuteczniejszej walki o każdego klienta. Intuicyjny system zarządzania w formie widgetu oraz łatwa obsługa przez użytkownika przy pomocy prostego formularza pomogą ci szybko wprowadzić callback do codziennego funkcjonowania twojej firmy. Pamiętaj, że usługę Callback od Czater.pl możesz całkowicie za darmo testować przez 14 dni, podczas których przekonasz się, jak przydatne jest to narzędzie i jak pozytywnie wpływa na sprzedaż i zadowolenie klientów końcowych.