Przejdź do treści

    Bez kategorii

    17 lis 2022 r.

    Jaki czat wybrać na stronę internetową?

    Livechat na twojej stronie internetowej to sprawdzony sposób na to, by w tani i wydajny sposób wchodzić w interakcję z klientami. Dzięki temu rozwiązaniu twoja firma może być w ciągłym kontakcie z nieograniczoną wręcz ilością użytkowników. Na jakie cechy warto więc zwrócić uwagę, wybierając rodzaj livechata pod obsługę klienta w twoim sklepie internetowym bądź stronie promującej twoje usługi i jakie wymierne korzyści przynosi jego implementacja?

    Livechat: najbardziej zadowalająca forma komunikacji

    Bezpłatny czat na stronę internetową to przede wszystkim sposób komunikacji, z którego klienci są zadowoleni najbardziej. Wskazują na to jasno wyniki badań przeprowadzonych na ten temat: komunikacja przez livechat była uznawana za „satysfakcjonującą” w przypadku 73% korzystających z tego rozwiązania wg. Salesforce. Z kolei kontakt przez social media odpowiadał 48%, podczas gdy kontakt przez telefon przypadł do gustu tylko 44% uczestników badania. Warto więc zwrócić uwagę czy wybierany przez ciebie czat na stronę internetową cechuje wysoka łatwość obsługi i w ten sposób zmaksymalizować zadowolenie klientów. Wysokiej jakości rozwiązania takie jak chat na stronę internetową oferowany przez Czater.pl stawiają na design okienka w prawym dolnym rogu ekranu przypominającym Messenger Facebooka — w ten sposób potencjalny klient od razu wie, jak korzystać z wszystkich jego funkcjonalności.

    Zadbaj o stałą obsługę klienta

    Wybierając livechat na swoją stronę zwróć uwagę, czy wyposażony jest w funkcję automatycznego prowadzenia rozmów przez bota w czasie rzeczywistym. Jak wykazały badania, zadawane pytania kierowane do sklepów internetowych są w 80% przypadkach te same, więc boty na czacie ułatwiają obsługę klienta, pozwalając tobie bądź twoim pracownikom odpowiedzieć potencjalnym klientom, pytającym o nietypowe kwestie. Dobrym pomysłem jest również zadbanie o to, by czat na twoją stronę internetową obsługiwał nie tylko język polski. W ten prosty sposób zwiększysz liczbę osób korzystających z twojego sklepu — bot w wysokiej jakości rozwiązaniach takich jak Czater.pl może prowadzić rozmowy nawet w 20 językach, pomagając klientowi różnych narodowości!

    Wysokiej jakości czat na twojej stronie internetowej

    Gdy wybierasz darmowy czat do komunikacji przez internet, upewnij się co do tego, z poziomu jakich platform możesz z niego korzystać. Dobrym rozwiązaniem bez wątpienia będzie postawienie na czat na stronie, które pozwoli ci korzystać z dowolnego urządzenia, niezależnie od zainstalowanego na nim oprogramowania. Przykładowo, w przypadku livechata oferowanego przez Czater.pl możesz prowadzić rozmowy ze swoimi klientami na swojej stronie zarówno z poziomu aplikacji dowolnego smartfona wyposażonego w system Android bądź iOS, jak i komputera stacjonarnego czy laptopa z systemem Windows czy macOS. W ten sposób możesz przez cały czas pozostawać w czacie w kontakcie z bardziej wymagającym klientem, w przypadku którego rozmowa z botem nie wystarcza. Zadbanie o ciągłą komunikację przy pomocy live czata może przyczynić się do redukcji kosztów związanych z kontaktem. Wskazują na to wyniki badań porównujące livechat na strony z rozmowami telefonicznymi: specjalistom udało się ustalić, że czaty wiążą się z kosztami mniejszymi o nawet 50% niż w przypadku rozmów przez telefon. Wynika to przede wszystkim z możliwości obsługi większej ilości klientów naraz połączonej z szybszym rozwiązywaniem wszystkich problemów.

    Gdy szukasz odpowiedniego chata, sprawdź również jakie dodatkowe funkcjonalności posiada dany livechat. W przypadku rozwiązań oferowanych przez Czater.pl ciekawym dodatkiem jest możliwość podglądu, co użytkownik wpisuje w okienku wiadomości jeszcze zanim ją wyśle. To przydatna opcja, dzięki której możesz bezbłędnie wybadać nastrój swoich potencjalnych klientów. Inne przydatne funkcje to np. integracja z zewnętrznymi narzędziami takimi jak WhatsApp czy opcja wysyłania grafik bądź tworzenia ankiet wyświetlanych na koniec rozmowy. Dzięki takim rozwiązaniom twój czat na stronie będzie bardziej elastyczny.

    Livechat na twojej stronie internetowej: wymierne korzyści

    Jeżeli zadbasz o te dwie kwestie związane z zapewnieniem klientom stałej możliwości komunikacji poprzez czat, możesz liczyć na podniesienie współczynnika konwersji, czyli ilości użytkowników odwiedzających twoją stronę, stających się twoimi klientami. Za dowód tego mogą posłużyć dwa case study. W pierwszym z nich specjaliści od internetowego marketingu zbadali jak czat na stronę internetową wpływa na ilość osób, które stają się klientami sklepu ze sprzętem elektronicznym Cyberstore. Okazało się, że użytkownicy 5 razy częściej decydują się na zakupy w tym sklepie po przeprowadzaniu rozmowy przez darmowy czat. Za inny ciekawy przykład może tu posłużyć również przypadek sieci lotniczych Virgin Airlines. Okazało się, że nie tylko współczynnik konwersji klienta w przypadku czatu jest o 3,5 razy wyższy niż w przypadku innego kanału komunikacji takiego jak e-mail, ale i również zakupy dokonane po skorzystaniu z czata, są warte o 15% więcej.

    Z pewnością warto przetestować to rozwiązanie w twoich sklepach internetowych: jak dowodzą powyższe badania, livechat zwiększa współczynnik konwersji oraz zwiększa ostateczną wartość produktów trafiających do koszyka. Jeśli potrzebujesz pomocy w uruchomieniu czatu na swojej stronie, a nie masz czasu, by zgłębiać się w technikalia wystarczy, że skontaktujesz się z nami. Chętnie odpowiemy na twoje pytania i pomożemy ci uruchomić czaty na stronę, które pomogą ci sprawić, by użytkownik przebywający na twojej stronie częściej stawał się klientem.