Jak zainstalować callback w sklepie Shoplo?
Callback to usługa, dzięki której Twoi klienci mogą zamawiać darmowe rozmowy bezpośrednio ze strony. Wystarczy, że klikną ikonę słuchawki i podadzą swój numer. System sam zestawi połączenie z konsultantem.
Na początku, na dysku naszego komputera tworzymy (np. z pomocą notatnika) plik o nazwie
czater z rozszerzeniem
.js, czyli
czater.js. W pliku tym wklejamy nasz skrypt:
window.$czater || (function (d, s) {
var z = $czater = function (c) {
z._.push(c)
}, $ = z.s =
d.createElement(s), e = d.getElementsByTagName(s)[0];
z.set = function (o) {
z.set.
_.push(o)
};
z._ = [];
z.set._ = [];
$.async = !0;
$.setAttribute('charset', 'utf-8');
$.src = 'https://www.czater.pl/assets/modules/chat/js/chat.js';
z.t = +new Date;
z.tok = "ID_Twojego_Czatu";
z.domain="https://www.czater.pl/";
$.type = 'text/javascript';
e.parentNode.insertBefore($, e)
})(document, 'script');
Następnie, po zalogowaniu do panelu administracyjnego naszego sklepu Shoplo, przechodzimy do edycji kodu używanego szablonu. Tutaj, w sekcji
Pliki javascript klikamy na
Dodaj plik i wgrywamy uprzednio przygotowany plik
czater.js.
Klikamy na
Zapisz zmiany.

Następnie w sekcji
Szablon główny wybieramy plik z kodem źródłowym, czyli
base.tpl.
Teraz w sekcji body tuż przed jej zakończeniem czyli tagiem
/body> odnajdujemy linijki kodu odwołujące się do innych plików Javascript np.
{"plugins.js"|asset_url:script_tag}
{"bootstrap.js"|asset_url:script_tag}
{"main.js"|asset_url:script_tag}
{"cart.js"|asset_url:script_tag}
{"shoploAJAX.js"|asset_url:script_tag}
Pod nimi wklejamy nową linijkę odwołującą się do pliku z czatem:
{"czater.js"|asset_url:script_tag}
Klikamy na
Zapisz zmiany. Czat powinien już wyświetlać się w naszym sklepie.
W celu uruchomienia usługi na Waszej stronie należy w ustawieniach konta oraz w
ustawieniach konsultantów wpisać numer telefonu do obsługi połączeń przychodzących i zweryfikować go za pomocą kodu SMS:

W ustawieniach rozmów telefonicznych dokonujemy aktywacji i definiujemy wygląd słuchawki i formularza zamawiania rozmów:

Po zapisaniu zmian słuchawka Callback pojawi się na stronie sklepu:

Twój komentarz zostanie dodany po zakceptowaniu przez moderacje.